Perşembe, Şubat 05, 2009

Neden acısız bir dersin anlamı yoktur? Neden birşeyler feda etmeden, hiçbir şey kazanılmaz? Çünkü karşılığında birşeyler feda ederek öğrendiğiniz ders kalıcıdır, unutulması kaybettiğiniz şeyle orantılı olarak zordur. Bunları anlayabilmek için uzun süre yaşamış, çok büyük acılar tecrübe etmiş olmanıza gerek yok. Bunları anlamanın kolay birşey olduğunu söylemiyorum. Sonuçta bu da bir ders ve bunu öğrenmek yukarıda söylenenlerle aynı şekilde ilerliyor.

Lakin sorun burada değil zaten. Sorun şu; neden böyle olmak zorunda? Hiç acı çekmeden, hiçbir şey feda etmeden; unutulmayacak, kalıcı dersler öğrenilse güzel olmaz mıydı?

(Tamam, biliyorum; dünyada savaşlar olmasa, herkes kardeş olsa (Yok, bu çok kötü birşey aslında...) bla bla... Ama yani, ne günahı vardı Elric kardeşlerin şimdi? Bana onu söyleyin... "Sins of our fathers" (Babalarımızın günahları) diye bir laf vardır. O hesap...)

Hayatın gerçekleri bunlar. Ama görünce üzülüyorum işte. O da lafta; hiçbir şey yapmıyorum yoksa üzülüp; adam gibi bir yazı bile yazamadım.

Peh...

Hiç yorum yok: